RopsonBSTO
|
Wysłany:
Pon 22:47, 26 Sty 2009 Temat postu: Bielsko-Biała ZASADY...WAŻNE!!! |
|
Zbiór zasad z forum asg-bielsko :
Cytat: |
przez beu Pt sty 16, 2009 15:31
Zasady ogólne(czyli obowiązujące zawsze i wszędzie
Elementy organizacyjne:
1. Obowiązuje prawo asg:[url]http://www.wmasg.pl/artykuly/air_soft_gun/5/zasady_airsoftowe_(prawo_asg)/14/[/url]
2. Przeczytaj dokładnie punkt 1)
3. Jeszcze raz nie zaszkodzi, patrz punkt 2)
4. Każdy uczestnik spotkania winien posiadać Identyfikator medyczny(wzór: viewtopic.php?f=19&t=1118) oraz czerwoną szmatę lub jej substytut.
5. Każdy niepełnoletni uczestnik powinien posiadać aktualną zgodę rodziców lub opiekunów sporządzoną według wzoru: viewtopic.php?f=19&t=1200
6. Nie stosujemy kulek typu Bioval BBMAX / metalowych łożysk i innej niebezpiecznej amunicji.
7. W przypadku gdy na teren działań wkroczą cywile, gra jest wstrzymywana a inni uczestnicy rozgrywki w miarę możliwości poinformowani o tym fakcie.
8. Po opuszczeniu terenu przez cywili gra jest kontynuowana.
Mechanika rozgrywki:
10 przykazań:
1. Górny limit mocy repliki to ~600fps.
2. Gracz winien dostosować swoja taktykę do mocy używanej repliki.
3. Im mocniejsza replika tym większy powinien być minimalny dystans pomiędzy strzelającym, a ostrzeliwanym i tym bardziej selektor ognia powinien być w pozycji semi, a nie auto.
4. Jeśli stać Cię na tunnig, stać Cię także na "broń boczną". "Broń boczna" jest to replika spełniająca specjalne i/lub zdroworozsądkowe limity fps do cqb/strzelania z bliskiego dystansu.
5. Gracze z replikami powyżej 500fps są w nią ("broń boczną") obowiązkowo wyposażeni i zobowiązani do używania na dystansach, gdzie na użycie głównej replikinie pozwala zdrowy rozsądek.
6. Zabronione jest umyślne celowanie w głowę za wyjątkiem 7)
7. W przypadku gdy na cel można obrać tylko głowę, dozwolone jest prowadzenie ognia, przy zachowaniu 5).
8. Zabronione jest wystawianie samej repliki za róg i prowadzenie w ten sposób ostrzału.
9. Naciśnięcie spustu możliwe jest jedynie w przypadku gdy strzelający widzi cel.
10. Celem może być inny gracz, drzewo, lub kępką traw. Możesz także strzelać w niebo albo sobie w nogę. Istotny jest fakt, że widzisz w co strzelasz. Innymi słowy jesteś pewien, iż nie łamiesz zasady nr. 6).
Deklaracje strzału:
1. W sytuacji bliskiego kontaktu gracz może, lecz nie musi zadeklarować swojemu przeciwnikowi trafienie.
2. Gracz który deklaruje przeciwnikowi trafienie:
a)musi być złożony do strzału i celować w stronę przeciwnika
b)musi mieć „czysty strzał”. Przeciwnik nie może znajdować się za przeszkodą: murkiem, drzewem, etc
c)zadeklarowany musi znajdować się w odległości poniżej 10metrów
d)osoba która jest deklarowana, nie może spełniać warunków a) i b)
3. Deklaracja strzału może mieć postać wypowiedzianego hasła, zdania, lub jakąkolwiek inną zrozumiałą dla deklarowanego.
4. W przypadku jakichkolwiek nieporozumień na tle pkt.3 winę za nieporozumienie ponosi deklarujący, a nie zadeklarowany.
5. W przypadku zaistnienia sytuacji opisanej w pkt4. deklarujący zachowuje się tak jakby to on otrzymał trafienie i tak też postępuje (np. krzyczy dostałem i wyciąga czerwoną szmatę, jeżeli tak zostało to uzgodnione w danej rozgrywce.)
5. Deklarujący może każdorazowo zadeklarować jedna osobę.
6. Niemożliwe jest deklarowanie grup osób.
7. Niewskazane jest deklarowanie kolejnych trafień za pomocą repliki, której szybkostrzelność nie pozwala na eliminacje wielu celów w krótkim czasie np. za pomocą repliki sprężynowej. Patrz pkt4.
8. Jeżeli deklarujący deklaruje w krótkich odstępach czasu kolejne osoby, musi liczyć się z tym, że przeciwnik, którego jeszcze nie zdążył zadeklarować uprzedzi jego zamiar trafiając go kulką BB.
9. Zadeklarowana osoba postępuję tak jakby otrzymała trafienie kulką BB.
Silent kill:
1. Gracz może zadeklarować „silent killa”.
2. Deklaracja odbywa się poprzez poklepanie osoby, która jest deklarowana.
3. Gracz może zadeklarować max 2 osoby, poklepując/dotykając je jednocześnie.
4. Gracz winien jest potwierdzić w sposób zrozumiały dla przeciwnika, iż akt poklepywania oznaczał silent killa. Może być to gest czy zdanie „nie żyjesz”.
5. Nie jest możliwa sytuacja w której jeden gracz deklaruje silent killa całej drużynie/grupie.
6. Osoby zabite w ten sposób sygnalizują swoją śmierć po cichu.
7. W szczególności zabronione jest wydzieranie się: „Dostaaaaaaałem!”
8. Zabronione jest pozorowanie silent killa za pomocą broni białej i innych niebezpiecznych narzędzi.
Tarcze balistyczne:
Ogólne zasady udziału w grze tarczy balistycznej
1. tarcza jest wyposażeniem danego gracza tak jak np. replika przeciwnik nie może jej przejąć
2. tarcze można przekazać innemu graczowi jedynie będąc „żywym” lub na respie
3. gracz niosący tarcze po trafieniu :
- jeśli są medycy i niewolno się wycofywać to odkłada tarcze tak by nie stanowiła osłony dla żadnej ze stron
-jeśli są medycy i można się wycofać to się wycofuje jednak tarcza nadal nie może stanowić osłony
- jeśli są respy gracz wraca z tarcza na respa tam natychmiast może ja wsiąść inny gracz
4. jeśli jest wizjer lub w inny sposób zapewniona jest dobra widoczność co jest za rogiem tarczy można strzelać wystawiając sama replikę
5. operator tarczy może używać tylko i wyłącznie repliki broni krótkiej
6. tarcze stosujemy na terenach zurbanizowanych typu kozub, łodygowice itp.
7. tarcza używana jest tylko przesz stronę ofensywna
8. tarcza powinna ważyć tyle żeby używanie jej mozliwe było trzymając naraz w dwóch rekach np. przy rozmiarach szerokość 60cm, wysokość 120cm waga minimalna powinna być ok. 10 Kg
9. tarcze można zniszczyć strzelając do niej bezpośrednio z granatnika podlufowego, law, rpg itp. ładowanego granatem gazowym minimum 60 bb (po takim trafieniu gracz postępuje według punktu 3)
10. organizator strzelanki może zabronić użycia w spotkaniu tarczy lub ograniczyć jej użycie w myśl zasady „organizator może wszystko to jego bajka „ ważne by zrobił to odpowiednio wcześnie na forum a nie przed startem rozgrywki.
by Majster
Zasady szczególne(obowiązujące w sytuacji, której dotyczą):
W przypadku gdy dana sytuacja jest regulowana także przez zasady ogólne, wyżej w hierarchii stoi zasada szczególna i ta też powinna być egzekwowana.
1. Kozubnik:
a) Limit fps dla replik innych niż snajperskie: 400fps
b) Snajperzy mogą operować tylko w wyznaczonych lokacjach: parking nad basenem, las, taras.
c) W przypadku zmiany lokacji snajperzy przechodzą na "broń boczną".
d) Zabroniona jest wszelka pirotechnika, przed, w trakcie i po strzelance.
Pamiętajmy. Kozubnik to budynki, a więc CQB. Siłą rzeczy niemożliwe jest wyeliminowanie sytuacji, w której ktoś otworzył do nas ogień z kilku metrów. Zacytuję zasady szczegółowe dotyczące ‘miejscówki” Fort Prokocim, http://www.asg.krakow.pl:
- KONIEC Z MÓWIENIEM TRUP - ( STRZELAMY PRAWIE ZAWSZE POZA SYTUACJĄ KIEDY POD LUFE KTOŚ ZZA ROGU WYSTAWI GŁOWĘ )
Tak więc pamiętamy o:
-„Zabronione jest wystawianie samej repliki za róg i prowadzenie w ten sposób ostrzału.”
-„Naciśnięcie spustu możliwe jest jedynie w przypadku gdy strzelający widzi cel.”
-„Zabronione jest umyślne celowanie w głowę”
-Zdrowym rozsądku i odpowiednim zabezpieczeniu twarzy. Tak jak w Tatry nie idzie się podkoszulku, tak do Kozubnika nie przyjeżdżaj bez odpowiedniego przygotowania.
2. Łodygowice:
a) dozwolona pirotechnika w postaci: granaty dymne, flashbangi, hukowe, rozpryskowe(groch), etc.
b) limit fps dla wszystkich replik: 360.
3. Sarni Stok
a) dozwolona pirotechnika w postaci: granaty dymne; chyba, że organizator zadecyduje inaczej.
b) stosujący pirotechnikę winien upewnić się, iż jej użycie nie powoduje ryzyka powstania pożaru.
c) unikamy stosowania piro w pobliżu ogródków działkowych
4. Bystra
a) dozwolona pirotechnika w postaci: granaty dymne; chyba, że organizator zadecyduje inaczej.
b) stosujący pirotechnikę winien upewnić się, iż jej użycie nie powoduje ryzyka powstania pożaru.
c) zabronione jest prowadzenie ognia z wewnątrz "paśnika".
d) dozwolone jest prowadzenie ognia z dachu "paśnika".
e) dozwolone jest wyciąganie i używanie worków z sianem jako osłony, jednak na koniec strzelanki gracze, którzy z niej korzystali muszą odłożyć je na swoje miejsce.
5. Cegielnia (Wilamowice)
a) dozwolona pirotechnika w postaci: granaty dymne, flashbangi, hukowe, rozpryskowe(groch), etc.,
b) stosujący pirotechnikę winien upewnić się, iż jej użycie nie powoduje ryzyka powstania pożaru.
c) limit wewnątrz budynku biurowego (obejmuje tylko walkę CQB) - 360fps.
d) tak jak w przypadku Kozubnika: KONIEC Z MÓWIENIEM TRUP - (STRZELAMY PRAWIE ZAWSZE POZA SYTUACJĄ KIEDY POD LUFE KTOŚ ZZA ROGU WYSTAWI GŁOWĘ)
e) pamiętamy o zakazie strzelania na oślep.
e) zachowujemy wysoką ostrożność podczas przeprowadzania akcji w pobliżu drogi oraz domku letniskowego.
f) domyślnie NIE wchodzimy do komór pieca, o ile organizator nie zadecyduje inaczej.
Zalecenia(sugestie odnośnie realizowania postanowień ogólnych):
Aby postanowienia nie pozostały jedynie na papierze proponujemy następujący nawyk prowadzenia odpraw/zbiórek na strzelankach:
1. Uczestnicy stają w szeregu i na polecenie ogranizatora/osoby z moderacji/administracji wyciągają czerwone szmaty lub substytuty i machają nimi.
2. W przypadku gdy są osoby, które nie spełniają 4-tego punktu zasad ogólnych-organizacyjnych dotyczącego posiadania czerwonej szmaty, pozostali uczestnicy zabawy udzielają tej osobie / tym osobom, grupowej nagany wzrokowej a następnie szukają rozwiązania problemu.
3. Organizator / pozostali uczestnicy mogą zadecydować o wyłączeniu z zabawy takiego delikwenta.
4. Uczestnicy wyciągają IM i postępują analogicznie do pkt 1,2 i 3.
5. Organizator/moderacja prosi o wystąpienie osób nieletnich i pochwalenie się zgodą od rodziców.
6. W przypadku gdy na strzelance jest obecna osoba, która ukończyła 16 lat, jednak nie okazała regulaminowego i ważnego pozwolenia od rodziców zastosowanie, poprzez analogię ma pkt 2) i 3).
7. W przypadku obowiązywania na spotkaniu specjalnych limitów fps (Kozubnik, Łodygowice) następuje (w miarę możliwości) mierzenie „mocy” replik wszystkich uczestników za pomocą chronografu.
8. W przypadku gdy uczestnik przejdzie test repliki zostaje obklejony taśmą służącą do oznaczenia stron i dopuszczony do rozgrywki
9. W przypadku gdy uczestnik nie przejdzie testu, zastosowanie ma pkt 3).
10. W szczególnych przypadkach, gdzie limity fps zróżnicowane są ze względu na pełnione funkcje(Kozubnik) następuje określenie, których z graczy obowiązuje specjalny limit fps. Wyłoniona grupa zostaje „przedstawiona” innym graczom.
11. Gracze używający dozwolonej na danym spotkaniu pirotechniki prezentują i/lub demonstrują ją moderatorom lub organizatorom strzelanki.
12. Organizator ma prawo zabronić używania zaprezentowanej pirotechniki podczas rozrywki.
13. Następuje właściwa odprawa. |
|
|